Page 29 - KWAP_AR2022
P. 29
MENYEMPURNAKAN PENYAMPAIAN NILAI Laporan Tahunan 2022 27
Perkara-Perkara Definisi Pihak Strategi dan Peluang
Material Berkepentingan
Komitmen untuk memacu • Jabatan • KWAP mencatat skor Indeks Tahap
KWAP dalam membina Perkhidmatan Perkhidmatan (SLA) sebanyak 98.42%,
persekitaran pengalaman Awam melepasi peratusan minimum ditetapkan
pelanggan yang terbaik dan • Komuniti pada 95% termasuk tiga perkara SLA
memastikan kecemerlangan Pesara tambahan di bawah Perjanjian Agensi
perkhidmatan kepada • Pencarum yang diperbaharui
pelanggan kami, terutamanya • Pelan Hala Tuju Penjenamaan
Pesara Strategik yang dibangunkan untuk
meningkatkan publisiti dan usaha libat
urus yang disasarkan terhadap pihak
berkepentingan utama KWAP dengan
2 Pengalaman slogan baharu iaitu Teman Persaraan
Pelanggan
Anda
• Kerangka Pengalaman Pelanggan
dan hala tujunya diperkenalkan untuk
menjadi asas dan panduan bagi
memenuhi komitmen pengalaman
pelanggan
• Sesi libat urus yang kerap dilaksanakan
bersama pihak berkepentingan termasuk
pesara dan bakal pesara bagi memenuhi
keperluan dan permintaan untuk
program-program yang lebih berkesan
KWAP bertindak sebagai Tidak Berkaitan • TERAS 5 – program model operasi
pemangkin utama dan dipertingkatkan untuk KWAP telah
penggerak dalam merealisasikan dibangunkan dan pelaksanaan program
fasa ketiga (2020-2025) di telah bermula menerusi lapan aliran kerja
bawah Pelan Transformasi • Kemajuan keseluruhan 2022 adalah
KWAP. Model operasi KWAP sebanyak 44% untuk program berbilang
yang dipertingkatkan telah tahun
dibangunkan secara dalaman • Di bawah sub aliran kerja struktur
Model bagi mempersiapkan kami organisasi (OGS) yang dipertingkatkan,
3
Operasi agar menjadi organisasi yang tiga bahagian baharu telah diaktifkan,
Sedia Masa bersedia untuk masa hadapan iaitu Bahagian Kewangan, Bahagian
Hadapan dalam ekosistem persaraan. Ia Digital dan Bahagian Strategi dan
diwujudkan dengan matlamat Perkhidmatan
untuk menambah baik lima • Beberapa kerangka dan model kerja di
penggerak, iaitu: bawah TERAS 5 berjaya dibangunkan
i. Struktur iv. Proses setakat ini. Antaranya, Kerangka
ii. Tadbir urus v. Digital Pengalaman Pelanggan, Kerangka
iii. Modal Insan Tadbir Urus Korporat, Penjajaran
Semula Jawatankuasa Pengurusan dan
Kumpulan Kerja